Strony

środa, 8 maja 2013

Błyskawiczny placek z rabarbarem

   Do soboty nie planowałam żadnych wypieków, bo jutro z samego rana jadę z synkiem na dwa dni do szpitala, ale pojechałam na zakupy i zobaczyłam tak piękny rabarbar, że musiałam go kupić.
   Ponieważ nie miałam dziś zbyt wiele czasu, ciasto musiało być ekspresowe. Przygotowałam je w 15 minut. Jest delikatne, bardzo puszyste, a kwaśny smak rabarbaru dodaje mu charakteru :)


Składniki:
4 jajka
1 szklanka drobnego cukru
1 szklanka oleju (może być słonecznikowy)
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach cytrynowy
3 długie łodygi rabarbaru

   Całe jajka utrzeć razem z cukrem na gęstą, puszystą, białą masę. Porcjami dolewać olej cały czas miksując na wysokich obrotach. Do masy wsypać mąkę, proszek do pieczenia i zapach. Wszystko dokładnie zmiksować.  Rabarbar umyć i pokroić w kawałki (około 2 cm). Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać na nią całe ciasto, a na wierzch rozłożyć równo rabarbar. Piec w temperaturze 170ºC przez 40 minut lub do suchego patyczka.
   Przed podaniem ciasto posypać cukrem pudrem.



   Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz