Strony

czwartek, 2 maja 2013

Waniliowo-czekoladowe andruty

   Dziś smak z mojego dzieciństwa, coś bardzo szybkiego, bez pieczenia i jak zwykle pysznego. Andruty, czyli wafle przekładane kremem waniliowym i czekoladowym. Przepis na krem pochodzi z zasobów mojej babci. Moja mama robiła je zawsze w wersji czekoladowej, a ja dziś podzieliłam krem na dwie części, czekoladową i waniliową, bo tak będzie ciekawiej. :) 




Składniki
Wafle:
5 dużych wafli
0,5 szklanki wody
1 szklanka cukru
1 kostka masła lub margaryny
1 opakowanie (około 380g) mleka w proszku
2 łyżki prawdziwego ekstraktu z wanilii lub łyżeczka pasty waniliowej
2 łyżki kakao

Polewa czekoladowa:
200 g czekolady mlecznej (u mnie z orzechami, bo innej nie miałam :)
6 łyżek słodkiej śmietanki

   Wodę z cukrem zagotować. Zdjąć z ognia. Do wrzątku włożyć kostkę masła lub margaryny, mieszać aż do rozpuszczenia. Następnie stopniowo dodawać mleko w proszku ciągle mieszając. Gotową masę podzielić na dwie części. Do jednej dodać pastę waniliową lub ekstrakt z wanilii, wymieszać. Do drugiej części dodać kakao i także dokładnie wymieszać. Odstawić obie masy do całkowitego wystygnięcia.
   Gdy masa wystygnie przełożyć wafle naprzemiennie ciemnym i jasnym kremem. Wierzch wafli obciążyć deseczką i odstawić w chłodne miejsce do stężenia.
   Czekoladę wraz ze śmietanką rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofalówce, wymieszać. Polać gotowe wafle. Odstawić do stężenia.



   Smacznego :)

   P.S. Na zdjęciach przełożonych mam 7 wafli, sześcioma warstwami kremu, ale szczerze powiem, że to za dużo. Podana ilość kremu jest idealna do przełożenia 5 wafli czterema warstwami kremu, a na wierzch piątego wafla wylewamy polewę czekoladową.

4 komentarze:

  1. przepis pyszny ja dodalam jeszcze w środek dżem porzeczkowy.

    wafel-masa czekoladowa-wafel-masa wanili.-wafel-
    dżem-wafel.masa wanil.-wafel m.kakaowa-wafel-polewa-wiórki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, a z tym dżemem to super pomysł, zwłaszcza, że dżem porzeczkowy świetnie przełamie słodycz czekolady :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Ach uwielbiam andruty!!!! Przypominają mi wakacje u Dziadków ;-). Zaraz lecę po mleko w proszku i zabieram się do pichcenia :). Zapraszam też do odwiedzenia mojego bloga :).

    OdpowiedzUsuń