Strony

sobota, 29 czerwca 2013

Sernik

   Tradycyjny pieczony sernik. Według mnie najlepszy na świecie. Przepis dostałam od siostry, która znalazła go gdzieś w internecie i do dziś nie wie gdzie. W oryginalnym przepisie był dodatek bakalii , a sam sernik pieczony był na półkruchym spodzie, jednak ja zrezygnowałam z obydwu dodatków. Ciasto jest tak pyszne, że niczego więcej nie potrzebuje. Jest lekkie, puszyste i bardzo kremowe. Osobiście lubię serwować je z odrobiną musu ze świeżych sezonowych owoców.
   Podana ilość wystarcza na upieczenie dużej blachy ciasta, więc radzę wziąć dużą miskę, w której będziecie miksować składniki, bo moja 3 litrowa ledwo wszystko pomieściła ;)


Składniki
1,5 kg dobrze zmielonego twarogu
12 jajek
240 g drobnego cukru
150 g masła
1,5 opakowania budyniu waniliowego
Ekstrakt waniliowy

   Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
   Masło utrzeć z cukrem na białą, puszystą masę, do której należy dodawać po jednym żółtku. Następnie, gdy masa będzie puszysta należy stopniowo dodawać twaróg ciągle ucierając na wysokich obrotach. Po zmiksowaniu twarogu przesiać na wierzch masy budyń i dodać ekstrakt waniliowy. Białka ubić na sztywną pianę, wyłożyć na masę serową i delikatnie wymieszać łyżką do połączenia się składników.
   Ciasto piec około godziny w piekarniku rozgrzanym do 180ºC.
   Ciasto w pieczeniu dość mocno rośnie, a potem opada, często też wierzch pęka, ale tym się nie trzeba przejmować, bo to znaczy, że nasz sernik jest bardzo puszysty.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz