Strony

czwartek, 25 kwietnia 2013

Czarno-białe ciasto z wiśniami

   Wróciłam dziś ze spaceru z synkiem i stwierdziłam, że mam ochotę na coś słodkiego z wiśniami, a że nie miałam czasu na szukanie odpowiedniego przepisu, więc wyjęłam z szafek składniki i zmiksowałam wszystko 'na oko'. Muszę powiedzieć, że wyszło całkiem nieźle... 




Składniki

Ciasto:
4 jajka
1,5 szklanki cukru
1 szklanka oleju
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach rumowy
1 łyżka kakao
1 szklanka mrożonych wiśni
2 łyżki mąki ziemniaczanej do oprószenia wiśni

Polewa:
3 łyżki wody
3 łyżki cukru
40 g margaryny
50 g gorzkiej czekolady


   Jajka w temperaturze pokojowej wbić do miski, dodać cukier i miksować na wysokich obrotach do uzyskania puszystej masy. Następnie powoli dolewać olej, dalej miksując. Gdy wszystkie składniki dokładnie się połączą, należy wymieszać mąkę razem z proszkiem do pieczenia i przesiać do masy jajecznej. Dodać zapach i wymieszać wszystko dokładnie łyżką. 2/3 gotowego ciasta przelać do foremki, a do reszty ciasta przesiać kakao i dokładnie wymieszać. Wyłożyć równo pozostałe ciasto do foremki. Widelcem delikatnie wymieszać białe ciasto z dna, tak aby z ciemnym tylko się przeplatało, a nie całkowicie wymieszało.
   Mrożone wiśnie wymieszać z mąką ziemniaczaną, tak aby całe były nią pokryte, co spowoduje, że wiśnie nie opadną całkowicie na dno ciasta. Wyłożyć wiśnie na ciasto. Piec w temperaturze 170ºC przez godzinę, lub do suchego patyczka. Studzić ciasto na kratce.
W rondelku zagotować wodę z cukrem, gdy zacznie wrzeć dodać margarynę, mieszać aż się rozpuści. Zdjąć rondelek z ognia i dodać połamaną w kostki czekoladę i wymieszać, aż się rozpuści. Lekko ostudzić polewę i wylać ją na ciasto.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz