Strony

czwartek, 11 kwietnia 2013

Placek z jagodami

   Siedzę w domu, mąż wyjechał do pracy na kilka tygodni, a moje maleństwo smacznie śpi. Trochę się nudzę, wiec chyba wybiorę sie na niedzielną popołudniową kawę do siostry. A, że nie wyobrażam sobie iść z 'gołą ręką', to wezmę ze sobą placek owocowy, który przed chwilą upiekłam.
Przepis na ciasto znalazłam u niezawodnej Dorotus z 'Moich Wypieków'. Troszeczkę go zmodyfikowałam dodając aromat waniliowy i obtoczyłam mrożone jagody budyniem waniliowym (tylko dlatego, że nie miałam mąki ziemniaczanej).
   Ciasto bardzo lekkie, puszyste, łatwo i szybko się robi. A smak jagód przypomina lato.

Składniki:
6 jaj
3/4 szklanki cukru
150 ml oleju
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
zapach waniliowy
2 łyżki budyniu waniliowego lub mąki ziemniaczanej.
400g mrożonych jagód

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Ponieważ zapomniałam wyjąć wcześniej jajka z lodówki, po oddzieleniu białka od żółtek włożyłam je na około 10 sekund do mikrofali.
Białka należy ubić na sztywno, a następnie dodać stopniowo cukier ciągle ubijając. Nie przestawać ubijać i dodawać stopniowo żółtka. Do powstałej masy przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, dodać zapach i delikatnie wszystko wymieszać.
Masę przelać do formy.
Zamrożone jagody wymieszać dokładnie z budyniem lub mąką ziemniaczaną i rozłożyć równo na powierzchni ciasta w formie.
Piec w temperaturze 170ºC około godziny ( do suchego patyczka).
Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz